technika kierowania

Przygotowanie do jazdy i ruszanie na płaskim terenie

Szczegółowo omówione przygotowanie do jazdy: Obuwie, lusterka, ustawienie fotela i ruszanie na płaskim terenie.

Obuwie:


Instruktor Szkoły Turbo opowiada o prawidłowym obuwiu do jazdy

Przygotowanie do jazdy:


Instruktor Szkoły Turbo omawia szczegółowo wszystkie elementy przygotowania do jazdy. Pokazuje optymalne ustawienie fotela, ustawienielusterek oraz zapięcie pasów.

Lusterka:


Instruktor Szkoły Kierowców Turbo szczegółowo omawia w jak najprostszy sposób ustawić lusterka boczne żeby móc prawidłowo wykonywać zadania na placu manewrowym i w ruchu drogowym.

Ruszanie na płaskim terenie:


Instruktor Szkoły Turbo wyjaśni w jaki sposób ruszyć nasze na płaskim terenie tak by nam nie zgasł samochód.
Aby szybko opanować podstawowe umiejętności na kursie nauki jazdy należy zapamiętać kilka przydatnych informacji na temat techniki kierowania pojazdem, stosować się do nich aż będą robione automatycznie i staną się nawykami. Rozpoczynając każdą jazdę trzeba zapamiętać poprawną kolejność przygotowania się do niej:
  • Po pierwsze ustaw fotel, tak żebyś siedział wygodnie i żeby noga po całkowitym wciśnięciu sprzęgła była delikatnie ugięta w kolanie
  • Ustaw lusterka
  • Zapnij pasy
  • Odpal samochód i włącz światła
  • Wrzuć bieg i zwolnij hamulec awaryjny (czyli popularny "ręczny")
  • Teraz możesz ruszyć (oczywiście wpierw sygnalizując manewr włączeni się do ruchu i uważnie się rozglądając!)
Gdy już ruszysz i samochód nabierze prędkości musisz zmienić bieg. Nigdy nie szarp się ze skrzynią zmiany biegów. Bieg wrzucaj delikatnie poruszając dźwignią po kątach prostych. Zapewne gdy już zdasz egzamin będziesz chciał jeździć dynamicznie i wrzucać biegi przy wysokich obrotach silnika. Niestety, egzaminatorzy preferują trochę inny styl jazdy, tzn. na najwyższym możliwym biegu. Aby im nie podpaść staraj się zmieniać bieg na wyższy przy około 2 – 2,5 tys. obr./min. Zmieniając bieg zawsze wciskaj sprzęgło do końca i zwalniaj nogę z gazu. Gdy bieg jest już zmieniony, odstaw nogę na podłogę auta. Trzymanie nogi nad sprzęgłem w niczym nie pomaga i jest niezwykle męczące